پنجشنبه ؛ 29 شهريور 1403
18 مهر 1398 - 10:20

شعله جهاد

نیروی انتظامی، تلألؤ اقتداربخشی و صیانت از امنیت و آرامش مردم در حیات طیبه اسلامی است. نیروی انتظامی یک نیروی راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران است که در ابعاد مختلفی ارتقا یافته و رشد و پیشرفت داشته است.
نویسنده :
محمدرضا شبانی
کد خبر : 4055

پایگاه رهنما :

نیروی انتظامی، تلألؤ اقتداربخشی و صیانت از امنیت و آرامش مردم در حیات طیبه اسلامی است. نیروی انتظامی یک نیروی راهبردی برای جمهوری اسلامی ایران است که در ابعاد مختلفی ارتقا یافته و رشد و پیشرفت داشته است. امروزه این نیرو به‌واسطه کسب تجربیات ارزشمند در چند دهه از حیات خود، در پرتو خلاقیت و تحولات روز و با نگاه بلند به نیاز‌های میدانی اقدام به توسعه ساختاری نموده و به سمت حرفه‌ای شدن حرکت می‌کند؛ تشکیل پلیس اقتصادی و ایجاد فرماندهی جدید مرزبانی گویای این انگاره است. زیربنای اصلی خدمت‌رسانی در خانواده ناجا محبت، معنویت، ایمان، غیرت، پاکی، اخلاص، حکمت، امید و ایمان است و این نیرو در قلب‌های مردم جایگاه رفیعی دارد. نام و آوازه حافظان امنیت و همت و مجاهدت‌های آنان در حراست از امنیت، باصلابت به گوش می‌رسد و گام‌های استوار و مطمئن آنان به چشم می‌خورد؛ در حقیقت کارکنان نیروی انتظامی با حضور، مشارکت و نقش‌آفرینی مدبرانه و حکیمانه در متن حوادث و رویداد‌های حساس، نقش برجسته و تعیین‌کننده‌ای در عرصه خدمت‌رسانی و امنیت افزایی ایفا کرده‌اند.
امروز که دشمنی دشمن، رو به تزاید رفته و عمق و ژرف پیدا کرده و جان کلام در یک جنگ تمام‌عیار و همه‌جانبه به‌سر می‌بریم، نیروی انسانی مؤمن و انقلابی به‌عنوان عنصر اصلی قدرت همچون موج خروشان در نیروی انتظامی جاری است و اجازه نمی‌دهد هیچ‌گاه عناصر مخل در روند نظم و امنیت عمومی خللی وارد کنند. کارکنان نیروی انتظامی به‌واسطه اینکه رهنمود‌های «حسین زمانه» را با ذهن و ضمیر خویش عجین ساخته‌اند، هر وقت پای اقدامات «اعتماد ساز» و «امنیت آفرین» به میان می‌آید، شعله جهاد در آن‌ها مشتعل می‌شود و حضور و عطش آن‌ها برای جهاد و میل به خدمت بیشتر می‌شود تا حیات طیبه نیروی انتظامی که همان رسیدن به قله آرمانی «قرار گرفتن در تراز دولت اسلامی و جامعه قرآنی» است رقم بخورد؛ عنصر لازم و معنابخش برای چنین تغییر و تحولی، معنویت و ایمان است که باید از قله (فرماندهان) تا دامنه (کارکنان) بجوشد؛ زیرا نیروی انتظامی در مصاف با دشمنان ابتدا با ایمان و عقیده خود و سپس با جوارح و تجهیزات پا در میدان می‌گذارد.
در حقیقت به‌موازات اینکه پلیس امروز برای مواجهه با عناصر مخل امنیت، باید از سطح قابل قبولی از توانایی‌ها و مهارت‌ها برخوردار باشد، اما در کنار آن باید مجهز به سلاح ایمان و عنصر کلیدی معنویت باشد که تقویت این عنصر در ساختار ناجا در حیطه رسالت سازمان عقیدتی است که البته برآورد کلی از سیاست‌ها و اقدامات صورت گرفته این سازمان نشان می‌دهد، برنامه‌های مؤثر و راهگشای دینی و فرهنگی برای توسعه و تعالی «جامعه ایمانی» در سطح ناجا به منصه عمل رسیده و کارنامه سازمان از این منظر قابل دفاع است؛ بنابراین یک پلیس باید ضمن داشتن مهارت نسبت به ارتقاء معنویت و دانش دینی خود تلاش کند و آنچه امروز در ناجا مورد توقع است این است که سازمان عقیدتی فرمول مجاهدت، سعادت و تعالی را در این مجموعه نهادینه کند. بنابراین، مجاهد فی سبیل الله، آرمان‌هایش و راهش باید رنگ و بوی اسلامی داشته و برخواسته از چشمه ولایت باشد؛ یعنی پیوند ناگسستنی بین عقاید دینی و آرمان‌هایش وجود داشته باشد؛ چراکه ابتنای آرمان‌های پلیس به ایمان دینی نتایج عدیده‌ای به دنبال دارد که ازجمله آن می‌توان به روشن نگاه‌داشتن مشعل جهاد، تکلیف مداری و استمرار در دنبال کردن آرمان‌ها به‌ویژه «هم‌تراز شدن با جامعه اسلامی و قرآنی» اشاره کرد.

ارسال نظرات